Hoe zorg je ervoor dat je leeftijd je conditie niet bepaald is in tegenstelling tot wat velen denken en nog meer van overtuigd zijn is dat je leeftijd je conditie bepaalt.   Dit is zeker niet helemaal juist want de kritische factor is degene die het zelf zegt.  Wat bepaalt dan wel je conditie in verhouding tot je leeftijd en hoe moet je het dan wel bekijken?

Hoe zorg je ervoor dat je leeftijd je conditie niet bepaalt en wat is conditie?
In de sportwereld is conditie de uithouding of de prestatie, duurprestatie die kan neergezet worden door de sporter.  In zijn totaliteit is conditie eigenlijk de staat van het lichaam en in het bijzonder wat iemand lichamelijk kan presteren.  
Conditie bestaat uit twee delen: wat je van nature hebt en wat je erbij ontwikkeld door te bewegen, sporten. Het is natuurlijk erg prettig als je van nature een goede conditie hebt. 
Van meer bewegen profiteert echter iedereen, of je nu van nature een slechte of goede conditie hebt. Door veel te bewegen, maak je de kans op hart- en vaatziekten, obesitas, diabetes en osteoporose aanzienlijk kleiner. Wie deze ziekten eenmaal heeft, kan het verloop ook verbeteren door te bewegen. 
Met bewegen bedoelen we hier zeker niet mee sporten op het hoogste niveau.  Als we over bewegen spreken, spreken we ook over wandelen of fietstoerist. Je dagdagelijkse beslommeringen.
 
Door beweging zorg je ervoor dat je leeftijd je conditie niet bepaalt? 
Rust roest en stilstaan is achteruitgaan is hier zeker van toepassing.  Zoals eerder gesteld moet het bewegen niet top-intensief zijn maar beweging draagt zeker bij tot een goede conditie op elke leeftijd.  Neem vaker de fiets, ga te voet naar de bakker of ga kleinere boodschappen doen in de buurtwinkel.  Neem eens de tijd om een fikse wandeling te maken of fietstocht waarbij je jezelf toch een beetje uitdaagt.  

CHALLENGE JEZELF

Af en toe een challenge zorgt ervoor dat je leeftijd je conditie niet bepaalt!
Daag jezelf soms eens uit tot een challenge om te kijken hoe het zit met je motivatie en gedrevenheid.
De wil om bepaalde resultaten neer te zetten.  Begin aan een challenge op je eigen niveau en in je eigen ritme.  Kan je een oefening niet, doe dan een andere maar blijf in beweging.  Je kan ook zelf kiezen om dagelijks een 7 minutes workout te doen.  
Je kan je ook aan onze facebookgroep Huppakkeeee naar de facebookgroep toevoegen en hier vinden gelijkgestemde zielen mekaar maar als er vragen zijn stuur mij effe een privé-berichtje info@feelgoodcouple.be 


Om een goed begin te maken hebben wij voor iedereen een gratis e-book.  Klik hiervoor op deze link 
Helpt dit blog jou?
Je helpt mij door een reactie achter te laten ❤

Ik hoop natuurlijk van wel elke week schrijf ik met plezier verder te helpen met wonderbaarlijke tips en strategieën zodat jij jouw succesvolle resultaat zonder dat je tijd opoffert voor familie & plezier.

De el  dit gerust met vriendinnen? Elke vrouw verdient het?
Wil je alvast alvast een leuk hebbeding : GRATIS E-BOEK 65 TUSSENDOORTJES


Heb jij een vraag: wellnessconsulente.suzy@gmail.com
Elke maandag    post ik een nieuw blogartikel. 
Op woensdag    maak ik een nieuwe video >>     YOUTUBE kanaal

Liefs & knuffels
                

0 Comments

Leave a Comment